söndag 2 juni 2013

Jobbhelg

Den här helgen har det varit jobb bägge dagarna. 

I lördags på "hemmaplan" med en kurs för lkl3 och elithundar. Jag tycker det är så otroligt fränt när arbetet om att tillföra mer attityd på hundarna ger resultat. Nu börjar hundarna ta i och anstränga sig riktigt ordentligt! Alla hundarna är duktiga med ordentligt utvecklingspotensial. 

Idag hade jag en endagarskurs i tävlingslydnad på Kumla BK. Några kända ansikten men halva gruppen var okänd för mig. Trevliga ekipage som vi snart kommer att få se mer av på tävlingsbanan!
Alla vädersajter hade hotat med ruskväder och 25mm regn på dagen. Tur att de hade fel, igen... 
Vi fick en regnskur, men det var först efter halv fyra. Tack vädret! 

Den egna träningen hamnar lite i "stå" just nu. Hade planlagt att köra genom Sheger med kommendering idag efter kursen. Nu blev det inte så, för när jag var klar hade hjälpen försvunnit. Synd för hade jag vetat det hade jag kört genom honom själv på morgonen ist... 

Vi ska mata på med träning vardagarna den här veckan för det blir inte så mycket träning kommande helg. Sen är det bara några dagar kvar till SM som jag verkligen ser fram emot tokmycket. Vill så gärna få visa upp en pigg, fräsch och frisk hund. Just ser det ut som jag har möjlighet till det för han har tränat på bra och av förra årets tråkigheter märker jag inget.

Sheger i ensamma "gruppmoment", en vanlig syn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar