fredag 6 december 2013

EP - från rädd till livrädd...

Tack till alla er som hört av sig angående mitt senaste blogginlägg om Bosse och hans epilepsi! 

EP berör tydligen betydligt fler som har bordercollie än vad jag fattat. Det är så många av er som hört av sig som jag inte ens känner, tack för att ni tagit er tid att delge era erfarenheter även om det nästan börjar kännas som att det vore enklare att inte veta... 

Jag är inte den som lägger vikt på löst prat eller dravel. Men det kan inte klassas som "löst" när info om speciella blodslinjer eller uppfödare som har frekvent uppkomst av EP utan att rapportera till SVAK och uppfödare som hotat valpköpare att inte rapportera till rasklubben... När den samma infon kommer från flera olika håll, då är det viktig info för mig! 

Jag hoppas verkligen att fler rapporterar till SVAK för mörkertalet är betydligt större än vad jag trodde bara för ett par dagar sedan... Har även blivit informerad om fler av Bosse's släktingar som har EP, allt detta bara på några dagar... Snacka om å bli livrädd! 

Tack även till er som hört av er med förslag om unghundar som är till salu! Nån av dem är definitivt intressant, även för min just nu röriga skalle vad det gäller blodslinjer. 

En unghund av de jag fått förslag på har tyvärr EP (ej rapporterad) nära på moderslinjen, så den går fetbort för mig... 

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar