tisdag 24 september 2013

Snart tävling - konstig känsla...

Några dagar kvar till nästa tävling och jag har en rätt "konstig" känsla...

Känns som det är nåt som inte stämmer! Sheger har tränat på riktigt bra, han känns väldans lagom å fin. Kanske det som stör mig, vad vet jag? Brukar mest sitta med känslan, faaan har inte haft tillräckligt med tid å få till ______. Men han har tränat bra! Han prioriterar rätt saker, lyssnar, tar lagom mycket ansvar, har en räv bakom varje öra och har som vanligt ett fantastiskt gott humör :D 

För nån vecka sen var vi till Lillemor i Kristinehamn och körde genom både Sheger & Shikka. Det var som vanligt bra träning och bägge två såg fina ut! 

Tar ut 46'an på årets sista tur till tävlingen i Mariestad, det ska bli riktigt skoj å campa och tävla igen!

Bosse har varit sitt vanliga jag sedan sista EP-anfallet. Griper efter halmstrån och har tagit av honom fästinghalsbandet. En hund till en tidigare elev till mig fick för några år sedan två EP-anfall. Efter att hon slutade använda halsband har det aldrig mer hänt... Vet att det är långsökt, men värt att prova. Han är för dagen helt "giftfri" och jag hoppas av hela mitt hjärta att alla fästingar fryser ihjäl fort! 

Finaste finaste Sheger! 


2 kommentarer:

  1. Lycka till på Tävlingen! Vi håller tummar och tassar för er!

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till på tävlingen och det där med halsbandet kan jag tänka mig kan ha varit orsaken, har hört massa elände med det. Köpte ett annat fästinghalsband i år till Carma. Sorento tror jag det hette låg i en plåtburk, dyrt som attans men har funkat så bra - vi har varit jätte nöjda. Som sagt håller tummarna för er Kram

    SvaraRadera