söndag 8 september 2013

Nytt epilepsianfall...

Vid Bosses första epilepsi liknande anfall fick jag vid undersökning av honom reda på att "en gång var ingen gång". 
Tyvärr var det en diagnos som inte stämde in på Bosse för idag medan jag jobbade kom anfall nummer två. 

Jag är så ledsen för hans skull för det han får gå genom ser väldans tufft ut. Faktiskt riktigt jobbigt att se sin hund på det viset! Det kändes ändå skönt att en av kursdeltagarna är veterinär så att någon med kunskap fick se honom. 

Nu har han piggat på sig igen och är åter samma Bosse! 

Det var ganska exakt tre månader sedan sista anfallet, undrar hur länge det tar till nästa gång..?

5 kommentarer:

  1. Näe vad tråkigt! Jag hoppades att det bara skulle vara en gång!


    Annelie

    SvaraRadera
  2. Vet precis vad du går igenom......Styrkekram!

    SvaraRadera
  3. Ånej... :-( stackars.. Kram!!

    SvaraRadera
  4. När vi drabbades av epilepsi kollade jag med SKK och dispens ges för tävlande i flera grenar med ep-medicinerande hundar. Minns inte exakt vilka som man inte kan få dispens i, har för mig att det var drag bland annat. Agility är okej, och är ganska övertygad om att det gäller lydnad också. Hoppas ni kan få ordning på det och fortsätta tävla framgångsrikt!

    SvaraRadera