lördag 6 juli 2013

Tävling Filipstad

I onsdags styrdes Opel'n mot Filipstads BK. 
Tävlingsdax för Sheger igen! Har varit ganska mycket nu ett tag och vet att mycket är "söndrigt"' men just nu struntar jag blankt i det. 

Är så glad över att Sheger mår bra igen och att vi faktiskt kan tävla. Med förra årets spolierade sommar/höstsäsong i minnet så tycker jag det är vansinnigt kul å tävla just nu! Målet med onsdagens kvällstävling var så "svenskt" som att vara lagom och sätta fjärren på ett bättre vis än på Skärgårdscupen. 

Duktiga fantastiskt ärliga Sheger går ut å serverar mig en fin runda där jag oxå är mycket nöjd med attityd och fjärren! Älskade hund! 

Domaren gillade oxå vad han såg och vi blev belönade med 306,5p. Fint väder, trevlig tävling, många bra prestationer och vi var nog många som åkte från Filipstad nöjda och med ett leende på läpparna! 


Nu är det lydnadsfritt för den grabben ett par veckor då det är tänkt att han ska få valla i stället. Bosse ska ta över konspringandet under tiden, så inte jag får abstinens.
Jobb även hela dagen i morgon, sen ett par dagar på Gränsvallarens Kennel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar