lördag 21 januari 2012

Ben under sig..?

Sheger jobbade idag med ff, inkallning, fjärr och gruppmomenten allra sist. Ett ganska ok träningspass där jag naturligtvis är minst nöjd med det fria följet. Efter några dagar ledigt så vill han liiiite för mycket å då tappar vi lite i rakhet... Hade dessutom "pepprat" golvet med bollar, kamptrasor, kattmat och koner - det kan ju grabben oxå gå igång lite x-tra på.

Är fortfarande barnsligt rädd att belöna fel så jag går oftast framför nån spegel när det börjar dra ihop sig till belöning. Löjligt? Det struntar jag i, gör det iaf! Kommer säkert att ha smått panik när det är träning på ställen där det inte finns speglar. Det känns nästan som om han skulle kunna gå ff hur länge som helst. Visst, förväntan är hög och belöningarna duggar tätt, men dagens ff pass varade i 40min innan jag bytte. Lika glad var han för det...

Bosse fick lite ff, han är fortfarande för luftig och i iver kan han lätt tappa rumpan...
Körde sen momenten i Z, fast utan Z. Duktig att sortera och stadgan börjar så sakterliga att komma. Nån rak inkallning och två med ställande. Det blev oxå en elit fjärr. Kan få låsningar på långt avstånd, men inte idag. Undra varför? Körde även en kort platsliggning och ettans hinder. Det är så mycket svårare att sitta still på "fel" sida än att köra hindret i alla de andra klasserna.



Bägge mina hundar lägger ett framben under sig när de ska ligga ner med huvudet, undrar just hur jag har lyckats att fixa till det..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar