måndag 11 november 2013

Lite av av varje...

Hmm, det är ju iaf. ingen som kan anklaga mig för å blogga för mycket. Svårt att liksom få tiden att räcka till...

Vad har vi gjort sedan sist?
Söndagen på landslagslägret bjöd också på bra träning. Tyckte Sheger jobbade på riktigt bra! Blev väldans glad över att vi fick till några vittringar där han var lugn och fin, har försökt att underhålla det under veckan som varit!
Tånga Hed var ett jättebra ställe att ha läger på. Suveräna träningsmöjligheter, bra å lufta hundarna och god mat. Det enda minuset var att rummen var väldans små...

Elenor och jag ska dela rum på Nordiska i Lilleström så nu skulle vi dela rum på lägret för å se om det funkade för Sheger & hennes Mexx. Bosse var ju också med och nu blev det blev trångt! Tur att man har snälla hundar för det funkade fint, utan nåt gruff, fast det var tre hanhundar som inte träffat på varann så nära innan. Fina grabbar det!

Bosse fick träna lite i pauser och blev lite mallig över det!

Sheger gillade läktaren i Tångahallen - bra översikt, man kan ha koll på allt!

Vi har fått ett fint halsband och koppel av Karin Wikström, i svenska färger, att ha på Nordiska Mästerskapen i Norge.
Det har inte blivit fullt så mycket träning som jag önskat under veckan. Vädret har varit riktigt uselt med regn, kyla och hala appellplaner och därmed ganska stor skaderisk...

Blöta men glada grabbar!
Har varit inne på klubben vid ett par tillfällen. Tyvärr är det så litet att jag kan inte helt göra det jag önskar, men jag hoppas att träningsmängden ska räcka ändå.


Hoppas få till nåt mer fartpass innan vi åker till Norge, det optimala hade naturligtvis varit ett pass med kommendering, men det verkar vara svårt att få till... Hur som helst så glädjer jag mig helt vansinnigt att tävla till helgen. Det ska bli så fränt och jag hoppas Sheger tycker detsamma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar