onsdag 20 februari 2013

Som en skentur...

I förmiddags åkte vi till Kristinehamn och Lillemor.

Gruppmoment, fritt följ, Z och vittring stod på programmet för Sheger. Bosse's agenda innehöll fritt följ, skiftena i Z och fjärr.

Våran träning kan sammanfattas med - öhhhh...
Herregud, allvarligt skulle man kunna tro att ingen av mina hundar gjort en enda start i lydnad, ever... Det var inte mycket som blev rätt idag. (heller)

Sheger hade bra vinklar i Z och bra vittring. Resten har jag förträngt... Bosse "karamellkungen" Löfroth gick ett ok fritt följ, sen höll han mest på å dregla efter belöningar. Snacka om feltänk!

Dagens kommentar från Lillemor - "de är ju galna bägge två". Jo tack, jag vet!
Behöver städa upp i bägge grabbarnas små söta hjärnor. Tycker kommande tävlingar närmar sig löjligt fort. Har släppt upp dem alltför mycket och de chansar både hit å dit.
För att jämföra känslan med nåt annat så påminner det lite om att sitta bakom en skentravande häst. Går fort som f**n och man har ingen aning om hur eller när det saktar ner, om det saktar ner, eller vilket håll det bär iväg åt.

Oj oj, jag har lite av ett arbete framför mig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar