lördag 14 juli 2012

Gränsvallarläger 14/7-2012

Äntligen var det dags för grabbarna å valla igen.
De har tidigare dagar endast haft micropass då de har "puttat runt" på några djur och jag har haft inventering på ork, koncentration och attityd.



Idag har Sheger fått fyra pass och Bosse fem. De är med andra ord ganska nöjda med livet just nu.
Jag är oxå nöjd, fasiken vilka duktiga hundar jag haft idag!!!
Löjligt nöjd matte...
Sheger tar för sig och är till tider riktigt olydig, ser det som ett friskhetstecken... ;o)
Bosse har vallat varje pass i flanellpjamas och mystofflor, fina rörelser å helt ren i skallen. Nästan så jag inte tror det om jag inte sett det själv...

Koncentrerad Sheger

Här får Sheger skäll efter å ha kommit lyckligt inflygandes mot fåren med bresladd

Avkylning i det bästa som finns = lera + gyttja + vatten

Lycklig

Ser väl löjligt nöjd ut han oxå...
Vallat, smutsat ner sig och ryckt sönder ett koppel!

Bosse i full koncentration

För dagen styrbar!

Pjamas på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar