tisdag 6 mars 2012

Tog med skallen in!

I går var en sån där #fararuntöveralltdag...

Eftermiddagen avslutades med ett kort träningspass på Kristinehamn Hundcenter. Första gången jag var där. Det var rent och snyggt men det känns som om träningsytan inte helt tillfredställer vårt nuvarande behov. Men för lite stilla petträning kan det funka. Tycker det känns svårt att få hunden att avslöja eventuellt feltänk på så liten yta. Det är alltid bra att vara på lite olika ställen med annorlunda ljud och lukter, så alla ställen är värdefulla för oss som vill förbereda hundarna på olika miljöer!

Igår var killarnas kompis i höglöp och det märktes! Sheger låg högre än länge i aktivitetsnivå och han hade faktiskt liiite koncentrationsproblem. Inte direkt i övningarna, men mellan... Jag låtsades som om det regnade och lät det gå helt obemärkt förbi, om jag hade kunnat vissla hade det varit ett perfekt ställe att göra det på. Han såg lite så där allmänt förvirrad ut och det tog nog på skallen för jisses vad han sov när vi kom hem...
Bosse överraskade mig däremot stort! Han var den jag trodde skulle lämna skallen utanför dörren, men han går in och jobbar på i det närmast opåverkad. Tydligen skiljer han numera på arbete och "fritid" då han på det senare just nu är omöjlig med lukter.

Nu var han liksom bara mamma - vill jobba.
Dutti Boss-Boss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar