söndag 4 mars 2012

Lurad...

Jag har haft fullt upp å det har inte hunnit fastna några bokstäver här på länge
Den gångna veckan har varit fullspäckad och jag insåg i lördags, trots tvivel,  att jag "tappat" bort en hel vecka...


Trodde det var tre veckor kvar till rankingtävlingen i Malmö, vilket hade känts helt ok. Shegers träning består om dagen mest i förvirrande övningar där det enda som betyder nåt är att han ska sortera rätt. Gulp, med endast två veckor kvar måste jag hinna "peta rätt allt" igen för att göra en sista förvirring innan det bär av neråt till Malmö.

Gäller liksom inte å komma med liten hund som tror han kan allt själv, näää lite frågande kan vara bra ibland. I alla fall om man heter Sheger!

Har under veckan haft två ganska ok träningspass utomhus. Det jag är mest nöjd med är nog ändå att Sheger gjort gruppmomenten tillsammans med löptik och inte brytt sig nåt om det.
Bosse har tränat där det varit löptik och lilla Bo gjorde märkligt nog ingen affär av det...

Nu är Vasaloppet över vilket innebär att nu ska träningsmängden ökas! Tycker vi väntat länge nu och vill ut på tävlingsbanorna för å se om vinterträningen gett något resultat. Tycker mig läsa på FB att "alla" är ute å tävlar, ska bli så skoj å få dra igång igen!

Anmält till SM samt grovplanerat tävlingar fram tills dess. Även anmält bägge grabbarna till varsin tävling i april. Hoppas bara att det inte är blötväder i april... Sheger bryr sig inte men lilla fjompiga Bosse gillar inte värst när det är blöttigt under magen eller skvätter i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar