torsdag 16 februari 2012

Ny dirigering, är jag modig...

eller bara helt idiotiskt dum?

TISDAGKVÄLL
Hann ett kort pass med bägge grabbarna innan jobb i tisdagskväll. De fick knata på med ff och nu börjar jag återigen ana en liiiten glipa mellan mig och Sheger. Tycker även att Bosse gjort lite framsteg. Han känns aningens mer förig i starten.
Körde lite dirigeringar med Sheger för å se vilken typ av rörelse han köper och tror jag kanske kan ha en idé som iaf. håller så länge han gör rätt. Om han behöver dirigeras om med mer eller mindre stängda öron får bli det "gamla vanliga". Kommer nu att hålla mig till den nya dirigeringen från kon till apport!
Uj va modig jag är..?














ONSDAGFÖRMIDDAG
Bosse kördes på nytt genom hela lkl2 med TL, nu med några belöningar i transporterna mellan momenten. Tycker det helt klart var hans bästa "tvåa" ever! Han jobbade på riktigt bra i uppgiftstänk och det höll i sig ända till avlämnandet av apporten, där han gjorde ett slarvig snabbt avslut med tydlig bollförväntan. Avslutade trots det resten trevligt och både jag och Bosse var nog synligt nöjda över arbetet. Måste nog snart anmäla till en lkl1, men vill inte ha en bassängtävling till för honom så jag inväntar torrt väder!

Sheger jobbade med - hör och häpna - fritt följ... Hade idag två olika kommenderingar, en "live" och en från fickan. Aningens ökad aktivitet men det känns bättre och bättre! Provade även hela apporteringsdirigeringen med vår nya dirigering från kon och det funkade bra.

ONSDAGKVÄLL
Sheger ca. 15min träning med ff, tycker han jobbade på ett bra sätt!
Bosse lite ff samt, lite dirigeringar i rutan. Det är oftast inga problem att göra en förflyttning på ett par försiktiga steg åt vänster. Högerdirigering, - finns det? ;o)
Kul och påminnande att se att de vet "saker" när de blivit mometsäkra. Nåt som funkar vid ett moment behöver definitivt inte funka "gratis" vid ett annat...

1 kommentar: