måndag 5 december 2011

Sheger vann rankingtävlingen i Ludvika!

Tänka sig - vi höll - Sheger var såååå duktig!

Resan till Ludvika gick bra, körde på stora vägar hela tiden och vi kom fram till Jobsbo Vandrarhem i god tid. Checkade in och gick sen en liten promenix med tre andra tjejer från talangtruppen.

Packade upp och typ 10min vila, sen ner till Björnidet för träning.
Vi blev indelade i grupper och med mig var Johanna&Pi, Maria&Kylie, Mona&Anton, Lillemor&Shikka. Det blev jag och Sheger som skulle starta. Jag var helt på det klara att det jag INTE skulle göra var att dra upp honom ännu mer i belöning... Hade bestämt mig för ingång - ff - rak inkallning - konskick.

Började med ff. Det var skitjobbigt att höra de andras kommentarer till varandra medans jag gick: "såg bättre ut för två veckor sen", "så där sakta kan hon inte gå", " det där går aldrig" "han står ju still" osv...
Vårt fria följ är dock så sårbart att jag inte har några marginaler utan är tvungen att följa min plan, oansett vad som händer. I det läget var det jättesvårt att lita på sig själv och inte ändra på nåt... Inkallningen och konskicket var iaf. bra! Sen tränade vi inget mer. Ville inte på nåt sätt tömma honom så att benen tar över hjärnans funktion...

Tillbaka till Björnidet på tävlingsdagen. Gick en liten rastningsrunda med Lillemor&Shikka.
Drog startnummer 21, så det blev efter gruppmomenten en lång väntan...

Såg vid återgången på sitt i grupp att han flyttat hö tass något. Vi fick inte reda på några betyg så det var bara att vänta.

Blev en annorlunda uppvärmning, i mörkret utanför hallen i regn och blåst.
Värmde med en liten rastningsrunda, några ff starter och inget mer.

När det var vår tur kändes Sheger ganska lugn och lagom. Skenet har bedragit förut och det var med spänd förväntan vi startade det fria följet med språngmarsch...

Jag tycker att han gjorde ett jättejobb!!! Han arbetade på och jag kom dessutom ihåg att andas, jippie! Enda gången som jag vet att han var upptagen av annat var i stegförflyttningarna som startade till vänster. Där var han inte med vilket resulterade i att jag trampade på honom...

Det som var annorlunda på den här tävlingen var att han lixom självmant följde mig mellan momenten. Behövde inte bråka om det en enda gång!
Det andra flöt på, för en gång skull utan fadäser och kanske har "saker" landat i honom nu.
Ett år i varje ben och ett i huvudet kan göra underverk!

När vi var klara mötte en strålande Lillemor oss som tyckte Sheger varit så duktig. Där hade jag inte än släppt min koncentration och hunnit känna efter, utan blev lite förvånad... Skönt förvånad!

Hur som helst så visade det sig att vår runda blev dagens bästa! Gulle Sheger!

Grattis till Elenor&Mexx till andra platsen och Diana&Zack till tredje platsen och alla andra till bra rundor!

Enligt domarprotokollet hade vi inte fullt på sitt i grupp. Såg ju att han flyttat höger tass, men nu stod det flyttat tassar - 9. Då har han även flyttat vänster tassen och det är nåt han inte gjort på många år...
Nästa tävling är redan på lördag. Älvsjömässan i Stockholm. Där har vi startnummer 10.
Det ska bli urspännande att se hur han reagerar på mässmiljö, det har vi aldrig förut varit i.
Under veckan ska vi fortsätta med träningen av det fria följet, några apporteringsmoment och vittring. Annars går resten av dagarna till att hålla Sheger på bra humör, vilket inte brukar vara så svårt!!!

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar