fredag 16 december 2011

Helt otroligt - en liiiten glipa..!

Gnatar på med träningen av det fria följet...

Igår hände nåt som jag nästan inte skulle tro på om jag inte sett det med egna ögon. Jag är min egen absolut största kritiker och det tog ett tag innan jag övertygat mig själv att jag såg vad jag såg... Fick nämligen en liiiten glipa på kanske fem centimeter mellan mig och Sheger när vi gick!
Jodå, han var fortfarande parallell.

Vi hinner ju inte gå så många steg innan det är belöningsdax, men nu hoppas jag på riktigt att det hänt något i både min och Sheger's tänk vad det gäller belöningstekniken i den här alldeles för trista övningen!
Det är nog egentligen bara jag som tycker att det är tråkigt, för Sheger bjuder som bara den och anstränger sig verkligen. Aldrig förr har han väl upplevt att det varit så "lätt" att trycka på knappen för karamellutdelning!

Borde kanske inte skriva ner det men känner att jag bara måååååste, för tänk om det aldrig händer igen... Då kan jag iaf. "backa tillbaka" till det här inlägger och återta det fåniga flinet jag hade i trynet igår :/



















Bosse tränar oxå på med sitt fria följ, han är ju för luftig istället... Vittringen samt apportdirigeringen börjar funka riktigt bra. Känner mig oxå nöjd med hans fjärr. Han är liksom en naturlig "bakåtvikare"...

Idag ny dag - ny träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar