torsdag 10 november 2011

Muskler & muskler...

Gårdagens träningspass innehöll bara fritt följ och fjärr...

Inget revolutionerande i ff träningen, känner mig just nu lite modlös för det känns som det är en föööör stor nöt att knäcka. Visst har det blivit lite bättre, men jag vet helt enkelt inte hur jag ska få Sheger att hålla den tanken han nu har de första fem stegen till ett helt fritt följ program i eliten?

Känns som det är lite av ett omöjlighetsprojekt av svåraste svårighetsgraden...
Han är lite av en utmaning och tänk om jag bara kunde få tala om för honom att ff inte är en muskelövning utan han kan trippa på lite vid sidan bara...

Mot bätte vetande körde jag en "tävlingsfjärr" med mycket röst.
VET att INTE det går med pigg hund. Använder återigen för mycket muskler... Han stutsade upp & ner som jag vet inte vad. Lite gulligt är det å titta på attityden, utförandet mindre skoj... Vet att jag inte kan göra så men glömde tydligen... Pigg hund betyder i princip endast låga röstkommandon!

Bosse traskade ett för luftigt ff, gaaaah...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar