fredag 4 november 2011

Fredagsträning

Oftast är det riktigt roligt att träna när jag väl har kommit igång, men ibland har jag fööör lång startsträcka... Så var det i dag, fixade både promenad och handling innan dagens pass.

Började med Sheger's fria följ som jag nu tycker delvis ser ganska skapligt ut, iaf framifrån... Visst rumpan glider ut bitte lite ibland, men det känns bättre och som om jag kanske håller i riktig nyckel..? Fortsatte jobba på tempoförändringarna. Känns gôrbra från vanlig till långsam marsch, helt parallell och fast jag går riktigt sakta finns det inte en enda tendens till nigning!!! Från långsam till vanlig är det lite riskfyllt med den omtalade rumpan... Övergångarna vanlig/språng/vanlig är ok.

Transport över till Z, och tyvärr en aktivitetsändring i ff då, körde bara gåendet utan moment... Ska "ta tag" i det så småningom. Kort transport till inkallning, med bra fart och bra ställande och utfrining efter bra läggande. Vidare på hopp/apport med svårt kast som han löste bra!

Direkt över på vittring där jag haft "min pinne" ytterst kort stund, kanske bara två sekunder. Dessutom låg de vid ingångsdörren. Svårt som attan blev det, faktiskt svårare än vad jag räknat med... Gick över rätt pinne tre gånger innan han tog beslut. Gjorde en lika dan som han svarade exakt lika på.
Har inte kört så många vittringar eftersom jag i princip alltid tränar själv, blir ytterligare en sak att skriva på "att göra" listan! Ska köra några lätta framöver.
Avslutade med en spontan fjärr som han betade genom med bravur - BRA grabb det!


Bosse fick mer transporter i ff idag. Inkallning med både ställande och läggende, ganska ok faktiskt! Avslutade med mera ff och kände mig nöjd.

I morgon bitti innan jobb ska vi fokusera på gruppmoment, ff, app.dir och vittring!
Nu tar vi ledigt resten av dagen ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar